ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

مشاهده خبر

دیدار سرپرست، کارکنان و کارگزاران حج و زیارت با استاندار گیلان در هفته حج

دیدار سرپرست، کارکنان و کارگزاران حج و زیارت با استاندار گیلان در هفته حج
روز گذشته و بمناسبت هفته حج:در دیدار سرپرست حج و زیارت استان گیلان به همراه کارگزاران و مدیران حج، عمره و عتبات عالیات با دکتر نجفی استاندار گیلان؛قدردانی سرپرست حج و زیارت گیلان از استاندار بواسطه توجه به مشکلات زائران گیلانی

روز گذشته و بمناسبت هفته حج،

در دیدار سرپرست حج و زیارت استان گیلان ، کارگزاران و مدیران حج، عمره و عتبات عالیات با  دکتر نجفی استاندار گیلان:

قدردانی حج و زیارت گیلان از استانداربواسطه توجه به مشکلات زائران گیلانی

استاندار گیلان:

به معاونت های عمرانی، سیاسی، امنیتی و پشتیبانی ماموریت می دهم تا مشکلات و دغدغه های سرپرست حج و زیارت گیلان را برطرف نمایند.

با توجه به فرارسیدن هفته حج، روز گذشته، حسن فعال سرپرست حج و زیارت استان گیلان به همراه کارگزاران و مدیران حج، عمره و عتبات عالیات در محل استانداری به دیدار  دکتر نجفی استاندار گیلان رفتند.

در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین شفیعی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان و حسن یگانه مدیر سابق حج و زیارت استان نیز حضور داشتند، حسن فعال سرپرست حج و زیارت استان گیلان در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته حج و تبریک ایام دهه کرامت و ولادت دو مولود پاک، از استاندار گیلان، بواسطه پذیرفتن کارگزاران و مدیران حج تشکر کرد.

وی در ادامه گفت: حج بعنوان يکي از احکام اسلامي که در شرايط خاص بر مسلمانان واجب مي شود پس از ظهور اسلام همچون ساير احکام و واجبات توسط مسلمانان واجب الحج انجام مي شود و معمولاً دولت هاي اسلامي ساز و کارهايي را جهت انجام هر چه بهتر آن فراهم آورده و مي آورند.

فعال افزود: درخصوص سپرده گذاري عمره مفرده نيز بدليل استقبال شديد متقاضيان سفر حدود 3,373,300 نفر در سال 87 و در سال 90 ظرف يک ماه در دو بانک ملت و ملي بالاي 6,500,000 نفر ثبت نام کرده اند که علي رغم اعزام گسترده بالاي 800 هزار نفر در سال، نوبت تشرف اين اعزام تا  9 سال به طول مي انجامد که اين امر نيز براي برخي افراد مسن و کهنسال مشکلاتي را ايجاد مي نمايد که علي رغم ايجاد تسهيلات براي افراد بالاي 80 سال به صورت خارج از نوبت بخشي از مشکلات را حل و لاکن برخي از افراد شرايط ماندن در نوبت را ندارند و تمهيدات لازم براي انتقال اسناد براي بستگان درجه  1 ، 2 و 3 و حتي به غير، از عمره سال 92 - 93 براي آنان فراهم گرديده است .

حسن فعال سرپرست حج و زیارت استان گیلان در رابطه با عتبات عاليات افزود: از مشکلات راه اندازي پرواز هوايي انتظار شرکت هاي هوايي براي فروش بليط بصورت چارتر است که درصورت انصراف زائر خسارت صندلي خالي بايد پرداخت شود که اين امکان براي دفاتر زيارتي و  حج و زيارت استان وجود ندارد و نظر به اهميت موضوع پيگيري هايي از طريق معاونت محترم عمراني استانداري گيلان (مسئول محترم ستاد حمل و نقل استان) و برخي شرکت هاي هواپيمايي براي راه اندازي مجدد پروازهاي عتبات عاليات عراق در جريان است که ان شاالله در آينده نزديک شاهد تحقق اين موضوع باشيم .

 وی گفت: درحال حاضر بطور ميانگين ماهانه يک پرواز براي زايران گيلاني از طريق هماهنگي با دفاترمجاز زيارتي تهران از مبدا پروازي فرودگاه امام تدارک ديده شده است .

برای سوریه نیز، بدليل درگيري هاي داخلي و هجوم تروريست ها به کشور سوريه که با حمايت استکبار جهاني و صهيونيسم و تکفيري ها همراه بوده از سال 90 بتدريج کاهش استقبال متقاضيان به سفر سوريه را شاهد بوده ايم که در ادامه ناآرامي ها و عدم امنيت لازم اعزام زائرين به سوريه با اعلام سازمان حج و زيارت متوقف گرديد .

اما در آخرين سفر رياست محترم سازمان در ماه جاري به کشور سوريه و ملاقات با مسئولين بلند پايه آن کشور راه اندازي مجدد کاروان هاي زيارتي به سوريه مورد بررسي قرار گرفت و اين امر در صورت تامين امنيت زايرين ايراني محقق خواهد گرديد .

در ادامه حضرت حجت الاسلام والمسلمین شفیعی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان نیز در سخنان کوتاهی، ضمن تشکر از استاندار گیلان، با بهره گیری از آیات و روایات، اهمیت پرداختن به مناسک حج و ... و همچنین خدمت رسانی به زائران خانه خدا و پیامبرش و ائمه اش را برشمرد.

استاندار گیلان نیز در پایان، ضمن قدردانی و سپاس از تلاش های هشت ساله حسن یگانه، از زحمات و تلاش های جهادگونه و خالصانه حسن فعال نیز قدردانی کرد و قول داد که با دستور به معاونت های عمرانی، سیاسی و پشتیبانی، مشکلات و دغدغه های سرپرست حج و زیارت گیلان را برطرف نماید.

محمد گرانمایه امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط