چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

مشاهده خبر

برگزاری همایش سال 1398 زائرین حج تمتع استان گیلان

برگزاری همایش سال 1398 زائرین حج تمتع استان گیلان
همایش بزرگ آموزش عملی و نمادین احکام و مناسک ویژه زائرین گیلانی صبح امروز، جمعه 13 اردیبهشت ماه 98 با حضور حسن فعال، مدیر حج و زيارت گیلان، حجت الاسلام والمسلمين فروتن، مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در حج و زیارت استان، فرما...

 همایش بزرگ آموزش عملی و نمادین احکام و مناسک ویژه زائرین گیلانی صبح امروز، جمعه 13 اردیبهشت ماه 98 با حضور حسن فعال، مدیر حج و زيارت گیلان، حجت الاسلام والمسلمين فروتن، مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در حج و زیارت استان، فرمانده پلیس فرودگاه رشت و مدیران کاروانها، عوامل اجرایی و روحانیون حج وزیارت گیلان و زائرین حج تمتع در سالن تختی ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد.

مدیر حج و زيارت گيلان، در اين همايش، با ياد و خاطره شهيدان والا مقام و امام شهيدان و آرزوي توفيق و سلامتي براي مقام عظماي ولايت و همه خدمتگذاران در دولت تدبير و اميد، سفر حج را سرآغاز تحولي معنوي براي مسلمانان دانست . 

حسن فعال هدف از برگزاري همايش را آموزش عملي و تجسمي احکام و مناسک زائرين گيلاني عنوان کرد و اظهار داشت: باتوجه به برگزاري کلاسهاي آموزشي مداوم، مراحل ثبت نام، واريز هزينه ها و تشريح احکام و مناسک و مسائل بهداشتي زائرين توسط روحانيون، عوامل اجرايي و پزشکان کاروانها انجام شده و دراين همايش زائران محترم بصورت عملي و تجسمي، مراحل اجرايي احکام و مناسک را مي آموزند.

مدیر حج وزيارت استان گيلان اضافه کرد: در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خرید کالای ایرانی توصیه می گردد زائرین حتی المقدور نسبت به تهیه سوغاتی در ایران اقدام و از خارج شدن ارز از کشور جلوگیری نمایند. ضمن اینکه این امر سبب رونق اقتصادی نیز می گردد و از اتلاف وقت در عربستان جلوگیری می شود زائرین عزیز توجه نمایند و می توانند به انجام امور معنوی بیشتری بپردازند.

 فعال افزود:470 نفر زائر و 17 نفر عوامل در غالب 4 کاروان از سراسر استان گيلان (دو کاروان از رشت، يک کاروان از لنگرود، يک کاروان از آستانه اشرفیه) به سرزمين وحي اعزام خواهند شد. 40 درصد زائرین گیلانی مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند و همچنین 60 درصد زائرین را بانوان تشکل می دهند که مسن ترين زائر با 85 سال سن و جوانترين زائر هم با 16 سال ان شاء الله به حج تمتع مشرف خواهند شد.

مدیر حج وزيارت استان گيلان اضافه کرد: باتوجه به اينکه زائران محترم گيلان مدينه قبل هستند، اولین پرواز حجاج گيلاني از فرودگاه بين المللي سردار جنگل رشت، در تیرماه سال جاري انجام خواهد شد .

 در ادامه اين همايش سرهنگ خادمی، فرمانده پلیس فرودگاه رشت در خصوص مسایل پیش آمده در سالهای گذشته در فرودگاه های کشور و همچنین فرودگاه عربستان بیان داشته و توصیه اکید نمودند که بخاطر مقداری مواد مخدر زائرین از سفر معنوی حج باز نمانند.

در ادامه همایش حجت الاسلام والمسلمين فروتن، مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در حج و زیارت استان به فلسفه وجود حج پرداختند  بیان نمودند در احادیث آمده است حج واجب از همه نیکی ها و خیرات بالاتر است و نمی توان آن را ترک نمود.

در ادامه اين همايش حجت الاسلام والمسلمين امام از بعثه مقام معظم رهبري به تشريح تجسمي احکام ومناسک حج پرداخت و بصورت نمادين نحوه طواف، اعمال حج تمتع و ... را براي زائران تبيين نمود.

 در بخش پايانی همایش آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان رشت با زائرین در خصوص معنویات حج صحبت نمودند.

محمد گرانمایه امتیاز به خبر :