شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

تخصیص هتل به کاروان زیارتی

تخصیص هتل به کاروان زیارتی

توافقنامه سطح خدمت "تخصیص هتل به کاروان زیارتی"

  1. مقدمه

خدمت فوق با شماره شناسه (17041331102) با عنوان تخصیص هتل به کاروان زیارتی، پیش بینی شده در سامانه اسکان به عنوان پایه­ی برنامه­ریزی و تنظیم سایر خدمات به حجاج و معتمرین می­باشد، به طوری که پس از تخصیص،  هزینه سفر هر کاروان  و محل اقامت آن مشخص و ابلاغ می­گردد.

  1. هدف

هدف از این توافقنامه سطح خدمت این است که ارائه با کیفیت خدمت مذکور توسط سازمان حج و زیارت در زمینه تخصیص هتل به کاروان زیارتی با در نظر گرفتن جمیع جهات و شرایط خاص هر کاروان از قبیل استان ، شهر ، مذهب و .. به نحو مقتضی و مطلوب مورد توافق قرار گیرد.

  1. مسئولیت­

سازمان حج و زیارت دارای مجوز ایجاد و اجرای سیاستهای شورای عالی اداری و شورای عالی حج برای وزارت ارشاد است که مستندات آن به شرح ذیل می باشد

شورایعالی اداری امور سازمان حج و زیارت به فرمان مقام معظم رهبری سال 1370 به  تصویب رسید و مسئولیت های  سازمان در این مصوبه عبارت است از کلیه امور مربوط به حج و زیارت که به موجب قوانین و مقررات مختلف بر عهده سازمان حج و اوقاف و امور خیریه محول گردیده است منفک و بر عهده سازمان حج و زیارت قرار می گیرد و سازمان حج و زیارت سازمانی است مستقل زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت مستقل موسسه دولتی که رئیس آن توسط وزیر با هماهنگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به عنوان معاون وزیر انتخاب می شود.

 ضمنا به استناد ماده 6 فصل دوم آیین نامه مالی و معاملاتی سازمان حج و زیارت، مصوبه شماره 13523/1 در تاریخ 10/05/1388 و سیاست­های کلی اجاره اسکان که هر ساله توسط ریاست سازمان حج و زیارت ابلاغ می­شود و همچنین مصوبات دبیرخانه فرایندهای سازمان تدوین گردیده و بیان می­دارد که تأمین (انعقاد قرارداد اجاره) محل دفتر نمایندگی سازمان در خارج از کشور و مسکن حجاج، معتمرین و تصمیم­گیری در آن خصوص بر عهده­ی هیأتی (با شرح در ماده­ی مذکور) است با نام کمیسیون اجاره مسکن.

لذا با توجه به شرح مسئولیت فوق متولی تامین محل اسکان مناسب جهت کاروان های زیارتی و نظارت بر خدمات ارائه شده به زائرین در این بخش ، سازمان حج و زیارت می باشد.

  1. تعهدات متقابل خدمت­گیرنده و دستگاه اجرایی

پس از تخصیص هتل به کاروان زیارتی و با مراجعه متقاضیان به عنوان زائر به کاروان مربوطه ثبت نام از زائران بر اساس قیمت مصوب و تعیین شده انجام گرفته و کاروان موظف به دریافت مدارک و مستندات لازم از زائران و اطلاع رسانی دقیق در مورد محل اقامت تخصیص شده به ایشان می باشد.